A LOOK ON THE TEXTBOOKS USED IN MARANHÃO’S HISTORY TEACHING

Authors

  • DAYSE MARINHO MARTINS Doutora em Políticas Públicas - UFMA
  • YURI GIVAGO ALHADEF SAMPAIO MATEUS Doutorando em História e Conexões Atlânticas: culturas e poderes/Universidade Federal do Maranhão - UFMA

DOI:

https://doi.org/10.18817/ot.v17i30.804

Keywords:

Ensino de História, História do Maranhão, Livros Didáticos

Abstract

An approach on textbooks used in the History of Maranhão subject in Basic Education aiming to analyze the meanings built for the contents conveyed. To this end, we were based on the principles of the New Sociology of Education through the History of School Subjects by Ivor Goodson and André Chervel. This is a qualitative documentary study, with a dialectical approach method and comparative procedure method. By problematizing the textbooks, the transmutations of the History of Maranhão discipline are evidenced.

Keywords: History Teaching. History of Maranhão. Textbooks.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

DAYSE MARINHO MARTINS, Doutora em Políticas Públicas - UFMA

Doutora em Políticas Públicas - UFMA

Doutoranda em História e Conexões Atlânticas: culturas e poderes/Universidade Federal do Maranhão - UFMA

São Luís/Maranhão/Brasil

 

YURI GIVAGO ALHADEF SAMPAIO MATEUS, Doutorando em História e Conexões Atlânticas: culturas e poderes/Universidade Federal do Maranhão - UFMA

Doutorando em História e Conexões Atlânticas: culturas e poderes/Universidade Federal do Maranhão - UFMA

São Luís/Maranhão/Brasil

 

Published

2020-10-13

How to Cite

MARTINS, D. M. ., & MATEUS, Y. G. A. S. . (2020). A LOOK ON THE TEXTBOOKS USED IN MARANHÃO’S HISTORY TEACHING. Outros Tempos: Pesquisa Em Foco - História, 17(30), 43–68. https://doi.org/10.18817/ot.v17i30.804